Strona główna » Flanker

Flanker

« Back to Glossary Index

Flanker – w terminologii perfumeryjnej tak określa się zapach, który powstał na bazie pierwotnej wersji zapachu, wypuszczonego przez daną markę. Flanker to w zasadzie kontynuacja danej linii zapachowej, ale najczęściej w formie czystej wariacji aniżeli kontynuacji mocno bazującej na oryginalnym produkcie.

Flanker może czerpać z podstawowego produktu główne akordy, ale dostosowuje je do aktualnych czasów i trendów. Od premiery podstawowej wersji perfum może upłynąć wiele lat i tak perfumy wypuszczone po raz pierwszy w latach 90-tych niekoniecznie muszą pasować do trendów z roku 2022. Dlatego właśnie marki wypuszczają inne kombinacje perfum bazowych. Możemy posłużyć się tutaj przykładem CK ONE by Calvin Klein z 1994 roku – w przypadku tej bazy letnie flankery powstają co roku. Każdy zapach nieco się różni od poprzednich. Flankery powstają, ponieważ jest to stosunkowo łatwy sposób na pozyskanie kolejnych klientów.

Z flagowego produktu, flankery przejmują wygląd butelki, najważniejszy człon nazwy (np. produkt podstawowy to JLo Glow, a flankery: JLo Miami Glow i JLo Love at First Glow) i zaplecze marketingowe. Kampanie w sytuacji kontynuacji są tańsze niż gdyby trzeba było je robić od zera. Mają na celu odświeżenie danej marki w świadomości konsumentów – a nowa edycja, czyli flanker doskonale w tym pomaga. Niekiedy flankery są wypuszczane w limitowanych ilościach, czyli ich żywotność na rynku może być bardzo krótka i trwa w zasadzie do wyczerpania przygotowanych do sprzedaży egzemplarzy.

« Wróć do listy pojęć