Projekcja perfum – to określenie stosuje się aby ocenić stopień oddziaływania perfum na otoczenie. O dużej projekcji mówimy wtedy, kiedy perfumy są wyczuwalne w pomieszczeniu, w którym przebywa osoba, która z nich skorzystała. Zapach jest wyraźnie odczuwalny, nie da się go nie wyczuć. Małą projekcją charakteryzują się natomiast perfumy o zabarwieniu bardziej osobistym, wręcz subtelnym. Wyczuwalne są głównie przez użytkownika lub w bardzo bliskim kontakcie z nim. Perfumy charakteryzujące się małą projekcją nazywane są również jako perfumy, zapachy bliskoskórne. Perfumy dobrane pod kątem projekcji przekładają się na komfort w ich codziennym użytkowaniu. Powinny być dobrane w taki sposób, aby “nie męczyły” receptorów zapachowych użytkownika podczas dłuższej ekspozycji na skórze. Projekcja często bywa mylona z trwałością zapachu. W przypadku projekcji mówimy wyłącznie o sile ekspozycji a nie o tym, jak długo utrzymuje się na skórze.
« Wróć do listy pojęćProjekcja perfum
« Back to Glossary Index