Pillar (filar) – filarem określa się pierwszy zapach w danej linii – który jest swoistym wzorem dla kolejnych zapachów z tej rodziny. Premierowe zapachy są wyznacznikiem kierunku w którym podążać będą ich kontynuacje. Filarem określamy również zapach, który dana marka wypuszcza na rynek jako kompletnie nowy, niezależny produkt nie mający nic wspólnego z innymi zapachami wydanymi wcześniej przez tę markę. Niejednokrotnie ewolucja zapachu doprowadzała do powstania największych przebojów w branży perfumiarskiej. Przykładem może być Black Opium, które powstało na bazie Yves Saint Laurent Opium jako łagodniejsza wersja tych agresywnych perfum, popularnych szczególnie w latach 80-tych. Bardzo często przy produkcji kolejnych zapachów z danej linii dochodzi do swoistej reorientacji zapachu – a sam filar pełni rolę jedynie marketingową. W ten sposób projektanci perfum pozyskują nowych klientów. I chociaż nadal mówi się wtedy o tej samej rodzinie perfum, to kolejne flankery nie posiadają już nic z pierwotnego DNA swojego filaru.
« Wróć do listy pojęćPillar (filar)
« Back to Glossary Index